Månadens investeringar - Asien ut och småbolag in

Det är dags att sammanställa månadens investeringar! För er som behöver en påminnelse om min och min sambos investeringsstrategi så kör vi momentum med trendföljande medelvärde (MA10). Du kan läsa mer om vår sparstrategi här. För september investerade vi i följande aktiefonder:


  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag
  • Swedbank Robur Access Asien
  • Swedbank Robur Ny Teknik

Totalt sett gick portföljen upp 4,07 % i september.

Nu är det alltså dags att byta ut Asien, som presterat sämre de senaste 6 månaderna.

Oktober-portföljen blir då:


  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag, 33%
  • Swedbank Robur Access Asien AMF Aktiefond Småbolag, 33%
  • Swedbank Robur Ny Teknik, 33%

Under månaden har guld-fonden varit uppåtgående men de senaste dagarna har den sjunkit och upp kom småbolaget, efter att Asien sjönk med 1 % nu i fredags. Båda har nedåtgående trend de senaste 3 månaderna så det känns lite skakigt! Men var gör man, när man har en strategi att följa? Jo, senaste 6 månaderna ligger alltså AMF Aktiefond Småbolag bäst, dags att sälja en tredjedel av innehavet och köpa.


Överföringen denna månad blir hela 18 000 kr, mitt största månadssparande någonsin!
Jag landar på en sparkvot 63 %, känner mig stolt!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?