Min investeringsstrategi - Momentum

Jag och min sambo kör en momentum-strategi med trendföljande medelvärde (MA10).

1. Ha ett utbud av fonder som inte korrelerar kraftigt
2. Byt till de 3 fonder som gått bäst de senaste 6 månaderna
3. ...men bara om dessa är över medelvärdet för 10 månader

Mitt utbud:

Fonder, index:
  • Swedbank Robur Acess Asien
  • Swebank Robur Acess USA

Fonder, räntor:
  • Spiltan Räntefond Sverige
  • AMF Räntefond Lång
  • Spiltan Högräntefond

Branschfonder:
  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag
  • AMF Aktiefond Småbolag
  • Swedbank Robur Ny Teknik
  • Swedbank Robur Medica
  • IKC Fastighetsfond
  • IShares Comex Gold Trust (ETF)


Vad har ni för investeringsstrategi? Vad har ni för åsikter om att investera efter momentum?

Kommentarer

  1. Jag kan inte bidra något här - jag handlar uteslutande i aktier och jag placerar mellan 3-9 månader. Älskar det - det passar min personlighet - det händer snabbt men inte så snabbt att man måste köpa o sälja på dagsbasis. Förra året lyckades jag ha månatliga aktieinkomester på 20-40% av mina fasta utgifter. DET är motivation!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?