Kick-off 2018

Nästa vecka har jag och min sambo planerat att ha en kick-off. Ett sätt att summera 2017 och planera upp 2018. Först diskuterade vi huruvida vi fick lägga pengar på kick-offen eller inte. Jag ville åka iväg och sambon ville vara hemma. Det blev (nästan) en kompromiss med en frukost ute och en förmiddag på något fik eller hotell i stan.

Dagordningen ser ut som följande:

- Summering av 2017
- Strategier för fondportföljen
- Strategier för den nya aktieportföljen
- Mål för 2018 (sparkvot, avkastning, totalsummor)
- Gemensam budget 2018 (utgifter, t.ex. nya däck, lägenheten, semester m.m.)
- Månadsbudget (justera poster, hur har det gått på det gemensamma kontot?)
- Val av nytt kreditkort (mer cashback)
- Bloggen/twitter

Tack för tips ni gett på Twitter kring upplägg! Tack tacksamt emot fler synpunkter och tillägg.
Jag återkommer efter årsskiftet med resultatet från kick-offen.

Gott nytt år allihopa!


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?