Portföljrapport och höstens investeringar

Dags för lite ekonomi!

Jag tänkte sammanfatta vilka fonder som fått ta plats i fondportföljen (min pengamaskin) sedan start 25 augusti och hur portföljen gått på totalen.

Vi kör momentum-strategi med trendföljande medelvärde MA10, tre fonder per månad fördelat jämt 33% vardera, du kan läsa mer om den här.

Hur har portföljen gått då?

Jag startade på 170 000 kr och har lagt in ca 15 000 kr extra varje månad.
Portföljens nuvarande värde är 245 000 kr, inklusive avkastning på 12 900 kr.
Det ger en uppgång på 6,63 %, något bättre i jämförelse med SIX 30 Return Index.

Helt klart godkänt på 3 månader! :)

Här är månadens investeringar från augusti till nu:

Augusti:
  • Swedbank Robur Ny Teknik
  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag
  • Swedbank Robur Access Asien
September:
  • Swedbank Robur Ny Teknik
  • Spiltan Aktiefond Investmentbolag
  • AMF Aktiefond Småbolag
Oktober:
  • Swedbank Robur Ny Teknik
  • Swedbank Robur Access Asien
  • Lannebo Europa Småbolag
November:
  • Swedbank Robur Ny Teknik
  • Swedbank Robur Access Asien
  • Didner & Gerge US Small and Microcap

Hur har era portföljer gått sedan slutet av augusti?


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?