Ett enkelt liv

Efter över en vecka med project333 är det dags att reflektera kring resultatet. Det har gått förvånansvärt enkelt. När jag ska plocka fram kläder på morgonen tar det inte många sekunder att bestämma. Jag har flyttat ut ur lägenheten tillfälligt på grund av renovering av badrummet och den begränsade garderoben gjorde det enklare än någonsin att packa.


Nu ser jag också några hål i min garderob. Några bomullsplagg för lite, några klänningar för mycket (som jag valde ut men inte använder) och några smycken för lite. Vill jag shoppa då för att komplettera? Nä, jag klarar mig. Kanske köper något efter jul när min noll-visionsperiod är slut.


Finns det några nackdelar då? En farhåga som jag hade var att jag måste tvätta mycket. Det gör jag inte, snarare mindre än förut av någon konstig anledning. En risk jag tänkt på är att jag använder plaggen mer än de klarar av. Många plagg är av rätt dålig kvalitet och jag kan tänka mig att tröjan börjar noppa sig lite tidigare än annars om jag hade haft fler plagg att variera med. Kanske behöver jag prioritera kvalitet på ett annat sätt nu när jag har så få plagg?


Sammanfattningsvis är jag väldigt nöjd att jag började med det här projektet och jag tror att jag kan permanenta det framöver. Det är skönt med den här enkla livsstilen. Att ha färre valmöjligheter gör att man lägger fokus på rätt saker.





Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?