Uppdaterad sparplan - miljonär 2021

Inför kick-offen den här veckan har jag också uppdaterat min sparplan. Vi började vår sparresa i augusti 2017 och det känns konstigt att inte räkna från januari som resten av finansvärlden (läs: Twitter). Därför har vi räknat om ett nolläge nu från årsskiftet.

Planen ser ut som följande, pension år 2030 och miljonär år 2021!


Räknat 10 % avkastning, 15 000 kronor sparande per månad.

Jag hoppas självklart på att överträffa mig själv med en högre sparkvot över året, kanske runt 55 %, vilket skulle ge några tusenlappar mer. Ingen stor förändring på den långsiktiga planen. Några kanske tänker att 10% avkastning också är väldigt optimistiskt, psshhh säger jag då. Framtiden får utvisa och historiskt har vår strategi visat sig ge en god riskjusterad avkastning och jag hoppas självklart på det också.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?