1000 anledningar att blogga

Det är galet. När jag bestämde mig i augusti förra året för att börja blogga skämdes jag nästan. Som att skriva en dagbok för mig själv, tio år för sent (blogghypen på 00-talet). Jag skulle skriva och ingen skulle läsa. Dokumentera vägen till miljonerna i min ensamhet så att jag då jag nått i mål hade något att jämföra med och titta tillbaka på. Sedan upptäckte jag Twitter. Typ 10 år för sent det också förvisso, men jag har aldrig riktigt sett vad som lockar tidigare. Inte för än jag hade ett tema att gå på och något att dela. Idag fick jag 1000 följare. Inte så många går in på bloggen och läser, än mindre kommenterar, men det är roligt att veta att det inte är en dagbok med hänglås utan en plats för att inspirera och dela både visdomar och dumheter.


Börsen har ju som vi alla vet gått så där, rätt ner, hittills i år. Det är nu som det börjar bli spännande att följa alla strategier och ser vilka som håller när det skakar. När börsen går riktigt bra och alla aktiesparare jublar kommer mina fonder att hasa sig långsammare uppåt. Nu när det dalar däremot kanske vår strategi, med differentieringen över tre olika innehav, kan stå emot de värsta nedgångarna. Portföljen är nu 2 procentenheter över index, kul! Jag tackar framför allt råvarufonden som är ett av våra tre innehav den här månaden.

Skrev i min Twitter-profil att jag vill inspirera och inspireras. Dagligen på finanstwitter inspireras jag så klart, men jag vill också gärna veta vad ni läsare vill se mer av från mig och på vilket sätt jag kan inspirera er mer. Jag skriver och gissar och ibland tvekar jag att dela vardagsanekdoter för att inte skrämma bort er läsare och bli en halvdan matblogg. Jag vill dela tankar och livsstil men behöver inspiration för att hitta nya ämnen att skriva om. Om någon därute önskar något speciellt så skicka gärna en kommentar eller skriv ett mail till sparafrihetsgudinnan@gmail.com. Man måste ju steppa upp nu när det finns 1000 personer där ute som vill följa mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?