Vive la France!

Det är nästa lite pirrigt. Man blir som ett barn när man ska resa iväg själv. Jag bestämde mig för att kombinera nytta med nöje och åka till Frankrike. För att inte förlora en veckas inkomst med semester valde jag att köra en vecka med distansjobb. Kanske inte heltid då, vi får se. Några timmar om dagen blir det nog.

Boende gratis, flygbiljett för 500 kronor tur och retur samt en hel del gratis mat. Ja, det blir nästan billigare än att vara hemma. Sol och värme och förhoppningsvis en del vin också! Jag lovar att lägga upp lite bilder på Twitter som gör er andra lite avundsjuka. Hörde att det skulle bli sämre väder i Sverige i veckan. 

Kommer så klart få lite separationsångest från min sambo som jag lämnar kvar här hemma. Ni får skriva ett dm till @fondsmurfen för han behöver extra sällskap den här veckan som kommer. Kanske diskutera lite fonder? Vår fondstrategi har spridit sig som en löpeld senaste veckorna med det eftertraktade excel-arket som plockar in fonddata från Avanza. KUL att vi kan sätta fonderna på kartan så här i svajiga börstider.

Kan meddela att vår fondportfölj går som tåget (nästan i alla fall). Med Handelsbanken Råvarufond som levererat hela 10% avkastning senaste månaden. Det är riktigt skönt att ha strategin att falla tillbaka på nu när det går upp och ner. 

Nu ska jag packa det sista och åka till flygbussen. Over and out.



Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?