Billiga nöjen

Påskledigt för många!

Något som är högaktuellt nu när värmen kanske kommer snart är billiga nöjen. Hittade en hel hemsida om detta ämne och där kan man verkligen få en del tips. Ibland behöver man inte göra så mycket eller åka så långt för att få ett billigt nöje. Det finns väldigt många gratis museum, till exempel. Vi åkte till Sjöhistoriska i höstas, mysigt och framför allt - gratis inträde. Hittade en hemsida med museum som finns i Stockholm, kika in här.

Ett annat nöje är promenader i delar av Stockholm man vanligtvis in åker. En promenad längs kajen mot Skeppsholmen, Djurgården eller Södermalm. Jag har tänkt åka ut i skärgården också. Såg reklam om att Waxholmsbolaget har gratis turer om man har periodkort på SL, fram till slutet av april. Det kan vara en riktigt mysig utflykt om det kommer några varma dagar framöver.

Finns också gratis standup att gå på, men det var mest vardagar, har jag för mig.

Skyr man storstaden är det ju alltid gratis att åka till skogen. Lite korv med bröd på en grillplats någonstans utanför om man kan ta sig.

Gratis sportnöjen är ju också en hit om solen tittar fram. Ta med ett pingisrack och gå till skolgården nära hemmet, det finns många som har jättefina pingisbord med nät man kan använda.

Har någon av er läsare tips på billiga helgnöjen? Gärna GRATIS nöjen?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?