Snålmånad börjar närma sig!

Det är snålmånad på gång snart! Vi ska minska konsumtionen ner till 500 kronor (svårt och nästan omöjligt men ett bra mål). Vad menar vi med konsumtion då? Jo, allt utom mat. Det vill säga hygienprodukter, utemat, nöjen m.m. Det blir att njuta av naturen i september helt enkelt. Mycket annat har jag inte råd med.

Matbudgeten fortsätter som vanligt på 600 kr/vecka. Det blir minskat socker och minskad mängd alkohol utöver det för att slimma övrigt-posterna i matbudgeten (á 600kr). Det blir också lite klassisk detox så här efter semestern. Ni vet väl vid det här laget hur mycket jag uppskattar rödtjutet. Den 25:e till 25:e är det som gäller för alla er som vill följa med på Twitter.

Trixet för en bra snålmånad är vegetarisk kost (billigt) i stil med bönpastan nedan. För er som gillar att se min mat (får en osökt att tänka på Facebook år 2008... puh, förlåt alla). Hur som helst så lovar jag fler härligt filtrerade snålmatsbilder under september.


Jag lovar också en uppdatering inom kort om första året som spargudinna. Portföljen, ekonomi och sedan mål för halvåret fram jul.

Tänk att det snart gått ett helt år. Lätt som en plätt, 15 000 kronor per månad rakt ner i portföljen. Det har varit ett år med mycket ekonomisnack i vår lilla familj. Drömmar om framtiden och skålar om pengar vi ser växa. Det kanske är vägen dit och inte målet som är grejen, så där som de brukar säga. Att man får längta, drömma, vända och vrida på kronorna och bli förtjusad över smarta val.

/Gudinnan

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hur ska jag kunna bidra när jag inte längre lönearbetar?

5 steg för att handla mat under 500 kronor per vecka

Vem är frihetsgudinnan?